بحران مالی یورو رشد اقتصادی انگلیس را هم تهدید می‌کند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، جورج اسبورن تصریح کرد بحران مالی و بدهی منطقه یورو تهدید جدی علیه رشد و رونق اقتصادی انگلیس به شمار می رود .

بر اساس این گزارش وی افزود رشد و رونق اقتصادی انگلیس پیش از این از سوی افزایش قیمت جهانی نفت تهدید می شد ولی اکنون با توجه به کاهش قیمت نفت مهمترین تهدید علیه رشد اقتصادی انگلیس ، بحران مالی و بدهی منطقه یورو است .

اظهارات وزیر دارایی انگلیس در حالی است که بحران سیستم بانکی اسپانیا چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را مجبور کرد تا به عنوان چهارمین کشور بحران زده یورو مجبور به دریافت کمکهای مالی 125 میلیارد دلاری شود .

این گزارش افزود ، تازه ترین نظرسنجی ها در انگلیس نیز نشان می دهد مردم این کشور خواستار برگزاری رفراندوم و همه پرسی سراسری در خصوص تجدید نظر در روابط اقتصادی و تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا است .

وی در ادامه گفت دولت انگلیس تصمیمی برای تجدید نظر در اجرای سیاستهای ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه نخواهد داشت . اجرای این سیاستها با مخالفت شدید حزب کارگر روبرو شده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاستهای ریاضتی علاوه بر کاهش رشد اقتصادی انگلیس موجب بیکاری هزاران نفر طی سالهای آینده خواهد شد . رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه نخست 2012 میلادی بیش از 0.3 درصد کاهش یافت رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه پایانی 2011 میلادی نیز با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده بود .

اتاق بازرگانی انگلیس در تازه ترین گزارش خود هشدار داد رشد اقتصادی این کشور امسال به 0.1 درصد خواهد رسید و لندن باید برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی سیاستهای محرک مالی اجرا کند. اتاق بازرگانی انگلیس در ادامه افزود بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت .

رشد اقتصادی انگلیس در سال 2012 میلادی به کمتر از 0.1 درصد خواهد رسید .اتاق بازرگانی انگلیس در گزارش قبلی خود رشد اقتصادی این کشور در سال 2012 را 0.6 درصد پیش بینی کرده بود . بر این اساس رشد اقتصادی انگلیس در سال 2013 میلادی نیز به بیش از 1.9 درصد خواهد رسید . انگلیس در سه ماه نخست 2012 میلادی بار دیگر با رکود اقتصادی روبرو شده است .

تازه ترین بررسی های بلومبرگ نیز نشان می دهد میزان تولیدات صنعتی انگلیس در ماه می برای نخستین بار در سال 2012 با کاهش روبرو شده است . صندوق بین المللی پول نیز در گزارش اخیر خود خواستار اجرای سیاستهای محرک مالی برای تقویت رشد اقتصادی انگلیس شده است . دیوید کرن کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد بعید به نظر می رسد که رتبه اعتباری انگلیس از سوی موسسات رتبه بندی بین المللی با کاهش روبرو شود ولی به هر حال کاهش رشد اقتصادی تهدیدی جدی است .





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: